Class 4 Chapter 11 Mati Gala Bigidi Questions Answers Odia Medium Sahitya | Mati Gala Bigidi | Class 4 Sahitya Kalika Matigala Bigidi | Sahitya Kalika Chaturtha Sreni | Class 4 Odia chapter 11 Mati gala bigidi | Matigala bigidi class 4 sahitya kalika | ମାଟିଗଲା ବିଗିଡ଼ି | ମାଟି ଗଲା ବିଗିଡି ପ୍ରଶ୍ନ ଓ ଉତ୍ତର | Mati gala bigidi class 4 mil question answer ମାଟିଗଲା ବିଗିଡ଼ି ପ୍ରଶ୍ନ ଉତ୍ତର ଚତୁର୍ଥ ଶ୍ରେଣୀ ସାହିତ୍ୟ .
ମାଟିଗଲା ବିଗିଡ଼ି ପ୍ରଶ୍ନ ଉତ୍ତର
ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଅଭ୍ୟାସ ପ୍ରଶ୍ନୋତ୍ତର
୧ । ଆସ କଥାବାର୍ତ୍ତା ହେବା ।
(କ) ଛୁଟିରେ ବାପୁ ଓ ଦୀପୁ କେଉଁଠିକୁ ଯାଇଥିଲେ ?
ଉ : ଛୁଟିରେ ବାପୁ ଓ ଦୀପୁ ମଉସାଙ୍କ ଘରକୁ ବୁଲିବାକୁ ଯାଇଥିଲେ ।
(ଖ) ଅଜା ବଗିଚାରେ କେଉଁ କାମ କରୁଥିଲେ ?
ଉ : ଅଜା ବଗିଚାରେ ମାଟି ହାଣୁଥିଲେ, ଘାସ ବାଛୁଥିଲେ ଏବଂ ଗଛମୂଳେ ପାଣି ଦେଉଥିଲେ ।
(ଗ) ଚାଷୀମାନେ ପୋକଦାଉରୁ ଫସଲକୁ ରକ୍ଷା କରିବାକୁ କ’ଣ କଲେ ?
ଉ : ଚାଷୀମାନେ ପୋକଦାଉରୁ ଫସଲକୁ ରକ୍ଷା କରିବା ପାଇଁ ମନ ଇଚ୍ଛା ପୋକମରା ବିଷ ପକାଇଲେ ।
(ଘ) ଜିଆମାନେ କୃଷକର କି ଉପକାର କରନ୍ତି ?
ଉ : ଜିଆମାନେ ମାଟିକୁ ଖୋଳନ୍ତି, ମାଟିକୁ ଖାଆଖି, ମାଟି ଫସଫସିଆ ଓ ଉର୍ବର ହୁଏ । ତେଣୁ ଭଲ କୃଷିକାର୍ଯ୍ୟ ହୋଇଥାଏ । ଏହାଦ୍ଵାରା ଜିଆମାନେ କୃଷକର ଉପକାର କରନ୍ତି |
() କେଉଁଗୁଡ଼ିକୁ ଆମେ ପ୍ରାକୃତିକ ସାର ବୋଲି କହିବା ?
ଉ : ପିଡ଼ିଆ, ଗୋବର ଖତ, କମ୍ପୋଷ୍ଟ ଖତ ଇତ୍ୟାଦିକୁ ଆମେ ପ୍ରାକୃତିକ ସାର ବୋଲି କହିବା ।
୨ । ଆସ ଉତ୍ତର ଲେଖିବା
(କ) ମଉସାଙ୍କ ବଗିଚାରେ କ’ଣ କ'ଣ ଚାଷ କରାଯାଏ ?
ଢ : ମଉସାଙ୍କ ବଗିଚାରେ ନାନା ଜାତିର ଫୁଲଫଳ ସହିତ ବରଷର ବାରମାସ ବିଭିନ୍ନ ପନିପରିବା ଚାଷ କରାଯାଏ ।
(ଖ) ପରିଶ୍ରମ କରିବା ଦ୍ବାରା ଅଜାଙ୍କର କି ଉପକାର ହେଉଥିଲା ?
ଭ: ପରିଶ୍ରମ କରିବା ଦ୍ବାରା ଅଜାଙ୍କର ଦେହ ଭଲ ରହୁଥିଲା ଓ ମନ ଦୂର୍ଭି ରହୁଥିଲା ।
(ଗ) ବାତ୍ୟା ଯୋଗୁଁ ନଈକୂଳିଆ ଗାଁଟିର କି କ୍ଷତି ହେଲା ?
ଉ : ବାତ୍ୟା ଯୋଗୁଁ ନଈକୂଳିଆ ଗାଁଟିର ଲୋକମାନଙ୍କର ଘରଦ୍ଵାର ସବୁ ଭାଙ୍ଗିଗଲା । ସେମାନଙ୍କର ବଡ଼ ବଡ଼ ଗଛସବୁ ଉପୁଡ଼ି ପଡ଼ିଲା । କ୍ଷେତବାଡ଼ିରେ ପୋକ ଭରି ହୋଇଗଲେ ।
(ଘ) ଜିଆ କିପରି କୃଷକର ବନ୍ଧୁ ?
ଛ : ଜିଆମାନେ ମାଟିକୁ ଖୋଳି ଖାଇବା ଫଳରେ ତାହା ଫସଫସିଆ ଓ ଉର୍ବର ହୋଇଯିବାରୁ ଭଲ ଫସଲ ହୁଏ । ତେଣୁ ଜିଆ କୃଷକର ଉପକାରରେ ଲାଗେ । ଏଥିପାଇଁ ଜିଆ କୃଷକର ବନ୍ଧୁ ।
() ମାଟି କିପରି ବିଗିଡ଼ିଗଲା ?
ଉ : ରାସାୟନିକ ସାର ବ୍ୟବହାର ହେବାରୁ ମାଟି ବିଗିଡ଼ିଗଲା ।
୩ । ସରଳ ଭାଷାରେ ବୁଝାଇ ଲେଖିବା ।
(କ) ‘‘ଏ ମାଟି ହେଉଛି ଆମ ମାଆ । ଏ ଧୂଳି ହେଉଛି ଚନ୍ଦନ ।””
ଉ : ଏ ମାଟି............. ..... ଚନ୍ଦନ ।”
ଏହି ଗଦ୍ୟଶଟି ଆମ ‘ସାହିତ୍ୟ କଳିକା’ ପୁସ୍ତକର ‘ମାଟିଗଲା ବିଗିଡ଼ି’ ବିଷୟରୁ ଆନୀତ । ଉକ୍ତ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଲେଖକ ନରେନ୍ଦ୍ର ପ୍ରସାଦ ଦାସ ‘ମାଟି ଓ ଧୂଳି’ର ମହତ୍ତ୍ଵ ଆଲୋଚନା କରିଛନ୍ତି ।
ବାପୁ ଓ ଦୀପୁ ମଉସାଘରକୁ ବୁଲିବାକୁ ଯାଇଥିଲେ । ମଉସାଙ୍କ ବଗିଚାରେ ଅଶୀବର୍ଷର ଅଜା ପରିଶ୍ରମ କରୁଥିବାର ଦେଖୁ ଦୀର୍ଘ ତାଙ୍କୁ ଧୂଳିରେ ଘାଣ୍ଟି ନହେବାକୁ କହିଲା । ଅଜା ତାକୁ ବୁଝାଇ କହିଲେ ଯେ ଏ ମାଟି ହେଉଛି ଆମ ମାଆ ଏବଂ ଧୂଳି ହେଉଛି ଚନ୍ଦନ । ତେଣୁ ସେ ଆମ ପାଇଁ ମହତ୍ତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ ।
ପ୍ରସଙ୍ଗଟି ଶିକ୍ଷା-ମୂଳକ ।
(ଖ) ‘ସେଇ ତ ହେଉଛି ସବୁ ଅନିଷ୍ଟର ମୂଳ ।’’
ଉ : ‘ସେଇ ତ ......-------------ମୂଳ ।””
ଉକ୍ତ ଗଦ୍ୟଶଟି ଆମ ‘ସାହିତ୍ୟ କଳିକା’ ପୁସ୍ତକର ‘ମାଟିଗଲା ବିଗିଡ଼ି’ ବିଷୟରୁ ଆନୀତ । ଏହି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଲେଖକ ଡକ୍ଟର ନରେନ୍ଦ୍ର ପ୍ରସାଦ ଦାସ ରାସାୟନିକ ସାର ବ୍ୟବହାରକୁ ସବୁ ଅନିଷ୍ଟର ମୂଳ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି ।
ମଉସାଙ୍କ ବଗିଚାରେ ସୁନ୍ଦର ସୁନ୍ଦର ଫୁଲ ଫୁଟିଥିବାର ଦେଖୁ ବାପୁ ତା’ ଅଜାଙ୍କୁ ବେଶି ସାର ବ୍ୟବହାର କରୁଥିବା ବିଷୟରେ କହିଲା । ବାପୁଠାରୁ ସେଭଳି ଶୁଣି ଅଜା କହିଲେ ଯେ ବେଶି ସାର ଦେଲେ ବେଶି ଫସଲ ଅମଳ ହୁଏ ନାହିଁ । କେତେ ଜମିରେ କେତେ ସାର ଦିଆଯିବ ତା’ର ଏକ ହିସାବ ଅଛି । ତା’ଛଡ଼ା ବଜାରରେ ଯେଉଁ କୃତ୍ରିମ ସାର ବା ରାସାୟନିକ ସାର ମିଳୁଛି ସେଇ ହେଉଛି ସବୁ ଅନିଷ୍ଟର ମୂଳ ।
ପ୍ରସଙ୍ଗଟି ଗ୍ରହଣୀୟ ।
୪ । ତଳେ ଦିଆଯାଇଥବା ଶବ୍ଦକୁ ବାକ୍ୟରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ।
ଉ : କ୍ଷେତବାଡ଼ି – ବାତ୍ୟା ପରେ କ୍ଷେତବାଡ଼ିରେ ପୋକ ଭର୍ତ୍ତି ହୋଇଗଲେ ।
ଧୂଳିମାଟି – ଏହି ଧୂଳିମାଟି ହେଉଛି ଆମର ଅତିପ୍ରିୟ ।
ସ୍ନେହଆଦର – ମାମୁଘରେ ପିଲାମାନେ ସ୍ନେହଆଦର ପାଇଥାଆନ୍ତି ।
ଗଛପତର – ବାତ୍ୟାରେ ଗଛପତର ରହିଲା ନାହିଁ ।
୫ । ଯେପରି ‘ପ୍ରକୃତି’ରୁ ‘ପ୍ରାକୃତିକ’ ହୁଏ । ସେହିପରି ତଳେ ଦିଆଯାଇଥବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକ କ’ଣ ହେବ ?
ଉ : ସମାଜ-ସାମାଜିକ
ସମୁଦ୍ର-ସାମୁଦ୍ରିକ
ସମ୍ବାଦ-ସାମ୍ବାଦିକ
ବର୍ଷ-ବାର୍ଷିକ
୬ । ତଳେ ଦିଆଯାଇଥୁବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ବିପରୀତ ଅର୍ଥ ବୁଝାଉଥବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକୁ କୋଠରି ଭିତରେ ଲେଖିବା ।
ଉ : ସକାଳ – ସନ୍ଧ୍ୟା, ବଡ଼ – ସାନ ସୁନ୍ଦର – ଅସୁନ୍ଦର, କୃତ୍ରିମ – ପ୍ରାକୃତିକ, ବିଷ – ଅମୃତ ।
୭ । ଅଜା ଟିକିଏ ହସିଲେ । କହିଲେ, ‘ସେ ପ୍ରକୃତରେ ଔଷଧ ନୁହେଁ । ଖାଣ୍ଟି ବିଷ । କେବଳ ପୋକ କାହିଁକି ସେଥୁରେ କାଉ, ଚିଲ, ବଗ ଭଳି ପକ୍ଷୀଙ୍କ ସହିତ ଗୋରୁଗାଈ, ଛେଳି, ମେଣ୍ଢା ଏପରିକି ମଣିଷ ମଧ୍ୟ ମରିଯିବେ । ତାକୁ ଔଷଧ ନ କହି ବିଷ ବୋଲି କହିବା ଠିକ୍ ହେବ ।”’
ଏହି ଅନୁଚ୍ଛେଦରେ କେତେଗୁଡ଼ିଏ ନାମକୁ ବୁଝାଇଥବା ପଦ ଓ କାମକୁ ବୁଝାଇଥିବା ପଦ ରହିଛି । ନାମକୁ ବୁଝାଇଥିବା
ପଦକୁ ତଳ ବାକ୍ସରେ ଓ କାମକୁ ବୁଝାଇଥିବା ପଦକୁ ଝୁଳିରେ ରଖୁବା ।
ଔଷଧ, ବିଷ, ପୋକ, କାଉ, ଚିଲ, ବଗ, ପକ୍ଷୀ, ଗୋରୁ, ଗାଈ, ଛେଳି, ମେଣ୍ଢା, ମଣିଷ
ହସିଲେ, କହିଲେ,
ମରିଯିବେ, କହିବା
8 ନିମ୍ନରେ କେତୋଟି ଶବ୍ଦ ଦିଆଯାଇଛି । ପ୍ରତ୍ୟେକ ଶବ୍ଦ ପୂର୍ବରୁ ‘ଅ’ ଯୋଗକରି ନୂଆ ଶବ୍ଦଟି ଲେଖିବା ଓ ତାକୁ ବାକ୍ୟରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ।
ଉ : ଜଣା – ଅଜଣା : ଅଜଣା ଲୋକକୁ ବିଶ୍ୱାସ ନାହିଁ ।
ସାଧାରଣ -- ଅସାଧାରଣ : ମହାତ୍ମାଗାନ୍ଧି ଜଣେ ଅସାଧାରଣ ବ୍ୟକ୍ତି ଥିଲେ ।
ସୁବିଧା – ଅସୁବିଧା ; ସେ ମୋତେ ଅସୁବିଧାରେ ପକାଇ ଫେରିଗଲା ।
ଭାବ – ଅଭାବ : ଅଭାବ ଅସୁବିଧାରେ ବିଚଳିତ ହେବା ଉଚିତ ନୁହେଁ ।
୯ ‘ଗୁଣୁଗୁଣୁ’ ଶବ୍ଦଟି ଏହି ପାଠରେ ଯେଉଁ ସ୍ଥାନରେ ବ୍ୟବହାର କରାହୋଇଛି, ସେହି ବାକ୍ୟଟିକୁ ତଳେ ଲେଖିବା ।
ଉ : ତା’ ପରେ ଅଜା ଗୁଣୁଗୁଣୁ ହୋଇ ପାକୁଆ ପାଟିରେ କ'ଣ ପଦେ ଗୀତ ଗାଇ କୋଡ଼ି କୋଦାଳ ଧରି ଉଠିଲେ ।
୧୦ । ତଳେ ଦୁଇଟି ବାକ୍ସରେ କେତେଗୁଡ଼ିଏ ଶବ୍ଦ ଦିଆଯାଇଛି । ସେଗୁଡ଼ିକର ଯାହା ସହିତ ଯାହାର ସମ୍ପର୍କ ଅଛି, ଆସ ତାକୁ
ବାଛି ତଳେ ଲେଖିବା ।
ଖବର କୃତ୍ରିମ ସୁନ୍ଦର
ପୋଡମରା ପାକୁଆ
ସାଗ
ଔଷଧ ପତର
ପାଟି
କାଗଜ ଗାଆଁ
ନଈକୂଳିଆ ଶାଗ
ଉ : ଖବରକାଗଜ, କୃତ୍ରିମ ସାର, ସୁନ୍ଦର ଫୁଲ, ପୋକମରା ଔଷଧ, ପାକୁଆ ପାଟି, ନଈକୂଳିଆ ଗାଆଁ, ଶାଗ ପତର ।
୧୧ । ତଳେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକୁ ସଳାଇ ବାକ୍ୟରେ ଲେଖିବା ।
♦ ନାନାପ୍ରକାର ସେଠାରେ ପନିପରିବା ବାରମାସ ଚାଷ କରାଯାଏ ।
ଉ :: ବାରମାସ ସେଠାରେ ନାନା ପ୍ରକାର ପନିପରିବା ଚାଷ କରାଯାଏ ।
•
ଦୁଇଟିକୁ ଅଚ୍ଛା ଦେଖୁ ପିଲା ହୋଇଗଲେ ଖୁସି
ଉ : ପିଲା ଦୁଇଟିକୁ ଦେଖ୍ ଅଜା ଖୁସି ହୋଇଗଲେ ।
•
। କାହିଁକି ହେଇଛନ୍ତି ଏ ଧୂଳି ମାଟିରେ ଘାଣ୍ଟି ?
ଉ : ଏ ଧୂଳି ମାଟିରେ କାହିଁକି ଘାଣ୍ଟି ହେଉଛନ୍ତି ?
ପରୀକ୍ଷା ଉପଯୋଗୀ ଅତିରିକ୍ତ ପ୍ରଶ୍ନୋତ୍ତର
୧ । ଆସ କଥାବାର୍ତ୍ତା ହେବା ।
(କ) ବାପୁ ଓ ଦୀପୁ କେଉଁ ସ୍କୁଲରେ ପଢ଼ନ୍ତି ?
ଉ : ବାପୁ ଓ ଦୀପୁ ଗାଁ ସ୍କୁଲ୍ରେ ପଢ଼ନ୍ତି ।
(ଖ) ଦାନ୍ତ ପଢ଼ି ଯାଇଥିଲେ ବି ଅଜା କେଉଁ କେଉଁ ଜିନିଷ ଖାଇପାରନ୍ତି ?
ଉ : ଦାନ୍ତ ପଡ଼ି ଯାଇଥିଲେ ବି ଅଜା ମକା, କାକୁଡ଼ି ଓ ପିଜୁଳି ଖାଆନ୍ତି ।
(ଗ) ଅଢା ବଗିଚାରେ କେତେବେଳେ କାମ କରନ୍ତି ?
ଉ : ଅଜା ବଗିଚାରେ ସକାଳେ ସଙ୍ଗେ ଦୁଇଓଳି ଘଣ୍ଟାଏ ଲେଖାଏଁ କାମ କରନ୍ତି ।
(ଘ) ବଗିଚା କାମ କେଉଁମାନଙ୍କୁ ଭଲ ଲାଗିଲା ?
ଉ : ବଗିଚା କାମ ବାପୁ ଓ ଦୀପୁଙ୍କୁ ଭଲ ଲାଗିଲା ।
() କେତେବେଳେ କ୍ଷେତ ବାଡ଼ିରେ ପୋକ ଭର୍ତ୍ତି ହେଲେ ?
ଉ : ବାତ୍ୟା ପରେ କ୍ଷେତବାଡ଼ିରେ ପୋକ ଭର୍ଜି ହେଲେ ।
୨ । ଆସ ଉତ୍ତର ଲେଖିବା ।
(କ) ବାପୁ ଓ ଦୀପୁ ଅଜାଙ୍କୁ କିପରି ପ୍ରଣାମ କଲେ ?
ଉ : ବାପୁ ଓ ଦୀପ୍ତି ଅଚ୍ଛାଙ୍କୁ ମୁଣ୍ଡ ନୁଆଁଇ ପ୍ରଣାମ କଲେ ।
(ଖ) ଅଜାଙ୍କୁ କ'ଣ ଭଲ ଲାଗେ ନାହିଁ ?
ଉ : : ଅଜାଙ୍କୁ ଅଳସୁଆ ହୋଇ ଘରେ ବସିବାକୁ ଭଲ ଲାଗେ ନାହିଁ ।
(ଗ) ମାଟି ଭିତରେ ଅସଂଖ୍ୟ କିଏ ଅଛନ୍ତି ?
ଉ : ମାଟି ଭିତରେ ଅସଂଖ୍ୟ ଅଣୁଜୀବ ଅଛନ୍ତି ।
ଘ) ମାଟି କିପରି ଫସଫସିଆ ହୋଇଯାଏ ?
ଉ : :କିଆମାନେ ମାଟିକୁ ଖୋଳିଲେ ତାହା ଫସଫର୍ସିଆ ହୋଇଯାଏ ।
() ରାସାୟନିକ ସାର ପ୍ରୟୋଗ ଦ୍ବାରା ମାଟିର କ’ଣ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଲା ?
ଉ : ରାସାୟନିକ ସାର ପ୍ରୟୋଗ ଦ୍ବାରା ମାଟିର ସ୍ଵଭାବଟା ବିଗିଡ଼ିଗଲା ।
୩ । ଆସ ଅକ୍ଷରଗୁଡ଼ିକୁ ସଜାଡ଼ି ଠିକ୍ ଶବ୍ଦ ଲେଖୁବା ।
ଜସାମ, ଲଫସମ, ଲାକପା, ମାଚଷ, ରବଖଳକାଗ
ଉ : ମଇସା, ମଫସଲ, ପାକଲା, ଚଷମା, ଖବରକାଗଜ ।
୪। ତଳେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ବିପରୀତ ଶବ୍ଦ ଲେଖ ।
ମଜଭୁତ୍— ଦୁର୍ବଳ
ଅଳସୁଆ– କାମିକା, କର୍ମଠ
ମଫସଲ– ସହର,
ପଛପଟେ– ଆଗପଟେ
୫। ମନରୁ ଅକ୍ଷରଟିଏ ମିଶାଇ ନୂଆ ଶବ୍ଦ ଲେଖ ।
ପାଣି- ପାଣିଆ
ମୁଣ୍ଡ- ମୁଣ୍ଡିଆ
ଅଳସୁଆ – ଅଳସୁ
ମାଟି- ମାଟିଆ
ଧୂଳି ଧୂଳିଆ
No comments:
Post a Comment