Mehersir.in Class 4 Chapter 12 Karidia mote saain ( କରିଦିଅ ମୋତେ ସାଇଁ ) Prashna Uttar | Karidia Mote Saine (କରିଦିଅ ମୋତେ ସାଇଁ) Class 4 Odia Medium | Class 4 mil chapter 12 karidia mote sain question answer | Class 4 Chapter 12 Karidia mote saain Question Answer | Karidia Mote Saine (କରିଦିଅ ମୋତେ ସାଇଁ) .
Karidia mote saain ( କରିଦିଅ ମୋତେ ସାଇଁ )
ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଅଭ୍ୟାସ ପ୍ରଶ୍ନୋତ୍ତର
୧ । ଆସ କଥାବାର୍ତ୍ତା ହେବା ।
(କ) କବି ଝଙ୍କାଳିଆ ବରଗଛ ନ ହୋଇ କେଉଁ ଗଛ ହେବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ଓ କାହିଁକି ?
ଉ : କବି ଝଙ୍କାଳିଆ ବରଗଛ ନ ହୋଇ ଛୋଟ ତୁଳସୀ ଗଛ ହେବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି । କାରଣ ସେ ମାଟି ଚଉରାରେ ଦାଣ୍ଡ ଅଗଣାର ଶୋଭା ବଢ଼ାଇବା ସହିତ ଦିଅଁଙ୍କ ପାଖରେ ନିତି ଲାଗି ହେବେ ।
(ଖ) ତୁଳସୀ ଗଛର ଆଉ କ’ଣ ଉପକାରିତା ରହିଛି ?
ଉ : ତୁଳସୀ ଗଛ ଶୋଭା ବଢ଼ାଇବା ସହିତ ଦିଅଁଙ୍କୁ ଲାଗିହୁଏ । ଏହାର ପବନ ଦେହ ପାଇଁ ହିତକର । ଏହାର ପତ୍ରର ଔଷଧୀୟ ଗୁଣ ଅଛି ।
(ଗ) କବି କାହିଁକି ମହୁମାଛିଟିଏ ହେବାକୁ ଚାହିଁଛନ୍ତି ?
ଉ : କବି ମହୁମାଛିଟିଏ ହୋଇ ବିଭିନ୍ନ ଫୁଲରୁ ମହୁ ଆଣି ପରହିତ ଲାଗି ତାହାକୁ ବିତରଣ କରି ଜଗତକୁ ବନ୍ଧୁ କରିବା ପାଇଁ ମହୁମାଛିଟିଏ ହେବାକୁ ଚାହିଁଛନ୍ତି ।
(ଘ) ମହୁମାଛିଟିଏ ଆମର କି ଉପକାର କରେ ?
ଉ : ମହୁମାଛିଟିଏ ଗୁଣୁଗୁଣୁ ଗୀତଗାଇ ଆମକୁ ଆନନ୍ଦ ଦେବା ସହିତ ବିଭିନ୍ନ ଫୁଲରୁ ମଧୁ ସଂଗ୍ରହ କରି ରଖୁଥାଏ, ଏହି ମହୁ ଆମର ଉପକାରରେ ଲାଗେ ।
() ପଳାଶ ଫୁଲ ଓ ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ ମଧ୍ୟରେ କ’ଣ ପାର୍ଥକ୍ୟ ରହିଛି ?
ଉ : ପଳାଶ ଫୁଲ ବଡ଼ ଏବଂ ମନୋହର । ଏହା ବାସହୀନ କିନ୍ତୁ କିଛିଦିନ ପାଇଁ ବୃନ୍ତରେ ରହେ । ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ ଛୋଟ ଓ ବାସଯୁକ୍ତ । ଏହା କିନ୍ତୁ ସଞ୍ଜରେ ଫୁଟି ସକାଳକୁ ଝଡ଼ିଯାଏ ।
(ଚ) କବି ସମୁଦ୍ର ନ ହୋଇ ଝରଣାଟିଏ ହେବାକୁ କାହିଁକି ପସନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ?
ଉ : ସମୁଦ୍ର ଆକାରରେ ବିଶାଳ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ଏହାର ପାଣି ଲୁଣିଆ । ଏହି ଜଳ ପିଇବା ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହେଁ । ତେଣୁ କବି ସମୁଦ୍ର ନ ହୋଇ ଝରଣାଟିଏ ହୋଇ ମଧୁର ଶୀତଳ ପିଇବା ଯୋଗ୍ୟ ଜଳରେ ଜନମନକୁ ତୋଷ କରିବାକୁ ପସନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି |
୨ । ଏହି କବିତାରେ କବି କ’ଣ କ’ଣ ହେବାକୁ ଚାହିଁଛନ୍ତି ଲେଖ ।
ଉ : ଏହି କବିତାରେ କବି ତୁଳସୀ ଗଛ, ମହୁମାଛି, ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ, ଟିକି ଝରଣା ଓ ମାଟି ଦୀପଟିଏ ହେବାକୁ ଚାହିଁଛନ୍ତି |
୩ । ‘କ’ ସ୍ତମ୍ଭରେ ଥିବା କେଉଁ ଶବ୍ଦ ସହିତ ‘ଖ’ ସ୍ତମ୍ଭରେ ଥିବା କେଉଁ ଶବ୍ଦର ସମ୍ପର୍କ ଅଛି, ତାହା ବାଛି ପାଖ ଘରେ ଲେଖିବା ।
ଉ : ଝଙ୍କାଳିଆ ବରଗଛ
ମନୋହର ପଳାଶଫୁଲ
ସୁବିଶାଳ ସାଗର
ମନଲୋଭା ପୂନେଇଜହ୍ନ
୪। ସରଳ ଭାଷାରେ ବୁଝାଇ ଲେଖିବା ।
‘‘ସଞ୍ଜରେ ଫୁଟି ମୁଁ ସକାଳକୁ ଝରେ ମୁଖେ ଭକୁଟାଇ ହସ ।
ହରେ ଜନମନ ମଧୁର ମହକେ ଚହଟାଇ ଚଉପାଶ ।””
ଉ : ‘‘ସଞ୍ଜରେ.... ଚଉପାଶ
ଉକ୍ତ ପଦଂଶଟି ଆମ ପଠିତ ‘ସାହିତ୍ୟ କଳିକା’ ପୁସ୍ତକର ‘କରିଦିଅ ମୋତେ ସାଇଁ” ବିଷୟରୁ ଆନୀତ । ଏହି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କବି ବଟକୃଷ୍ଣ ସ୍ବାଇଁ ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲର ମହତ୍ତ୍ବ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଛନ୍ତି |
ପଳାଶ ଫୁଲଟି ମନୋହର ଏବଂ ଆକାରରେ ବଡ଼ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ତା’ର ସୁବାସ ନଥାଏ । ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲଟି ଆକାରରେ ଛୋଟ ଏବଂ ମଧୁର ବାସଯୁକ୍ତ । ପଳାଶ ଫୁଲ କିଛିଦିନ ବୃତ୍ତରେ ରହିଥାଏ କିନ୍ତୁ ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ ସଞ୍ଜରେ ଫୁଟି ସକାଳକୁ ଝରିଯାଏ । ଅଳପ ସମୟ ରହଣିରେ ସେ ଜନମନକୁ ହରଣ କରେ । କବି ନିଜକୁ ପଳାଶ ଫୁଲ ପରିବର୍ତ୍ତେ ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲଟିଏ କରିଦେବା ପାଇଁ ଭଗବାନଙ୍କୁ ପ୍ରାର୍ଥନା କରିଛନ୍ତି । ଏହାଦ୍ବାରା ସେ ଜନମନ ହରଣ କରିପାରିବେ ।
ପ୍ରସଙ୍ଗଟି ଶିକ୍ଷାମୂଳକ ।
୫ । ‘ନ ଗଲେ ପଛେ’, ‘ନ ଖାଇଲେ ପଛେ’, ‘ନ ଦେଲେ ପଛେ’, ‘ନ ଆସିଲେ ପଛେ’ – ଏହି ବାକ୍ୟଶଗୁଡ଼ିକ ବ୍ୟବହାର କରି ଗୋଟିଏ ଗୋଟିଏ ବାକ୍ୟ ରଚନା କରିବା ।
ଉଦାହରଣ– ମୋତେ ହାତୀଟିଏ ନ କଲେ ପଛେ ନାହିଁ, ଗୋଟିଏ ମହୁମାଛି କରିଦିଅ ।
ଉ : ‘ନ ଗଲେ ପଛେ’ = ତୁମେ ମୋ ସାଥୀରେ ନ ଗଲେ ପଛେ ନାହିଁ, ତୁମ ସାଇକେଲ୍ ଦିଅ ।
‘ନ ଖାଇଲେ ପଛେ’ = ତୁମେ ଆଜି ନ ଖାଇଲେ ପଛେ ନାହିଁ, ମୋ ସହିତ ସ୍କୁଲକୁ ଚାଲ ।
‘ନ ଦେଲେ ପଛେ’ = ତୁମେ ମୋ କଲମଟି ନ ଦେଲେ ପଛେ ନାହିଁ, ବହିଟି ଫେରାଇଦିଅ ।
‘ନ ଆସିଲେ ପଛେ’ = ସେ ନ ଆସିଲେ ପଛେ ନାହିଁ, ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ବାଟ ଛାଡ଼ି ଦେଉ ।
୬ । ପଦ୍ୟଟିକୁ ପଢ଼ି ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ଅର୍ଥ ଲେଖିବା ।
ଉ : ମନୋହର – ସୁନ୍ଦର
ଗିରିବନ – ପର୍ବତ ଏବଂ ଜଙ୍ଗଲ
ସୁବିଶାଳ – ଖୁବ୍ ବଡ଼
ଦିବାନିଶି – ଦିନରାତି
ମହକାଇ – ସୁବାସିତ କରାଇ
ମନଲୋଭା – ମନହରଣକାରୀ
୭ । ‘ଗୁଣୁଗୁଣୁ’ ପରି ଆଉ ୫ଟି ଯୋଡ଼ା ଶବ୍ଦ ଲେଖିବା ।
ଢ : ଶୁଣୁଶୁଣୁ, ବୁଣୁବୁଣୁ, କିଣୁକିଣୁ, ଝୁଣୁଝୁଣୁ, ଟୁଣୁଟୁଣୁ ।
8। ତଳେ ଦିଆଯାଇଥିବା କଥାଗୁଡ଼ିକରୁ ଯେଉଁଟି ଠିକ୍ ତାହା ପାଖରେ ( ) ଚିହ୍ନ ଏବଂ ଯେଉଁଟି ଭୁଲ୍ ତା ପାଖରେ (*)
(କ) ଏଠାରେ କବି ବରଗଛଟିଏ ହେବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ।
(ଖ) ଝରଣାଟିଏ ଶୀତଳ ମଧୁର ଜଳ ଦାନ କରେ ।
(ଗ) ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ ସକାଳେ ଫୁଟି ସଞ୍ଜରେ ଝଡ଼ିଯାଏ ।
(ଘ) କବି ପଳାଶଫୁଲ ନହୋଇ ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ ହେବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ତି ।
(ଙ) ମହୁମାଛି ଜଗତକୁ ବନ୍ଧୁ କରିଥାଏ ।
(ଚ) ପଳାଶ ଫୁଲର ଭଲ ବାସ୍ନା ଥାଏ ।
(ଛ) ଆମେ ସମସ୍ତେ ପର ପାଇଁ କାମ କରିବା ଉଚିତ ।
Right - (କ) , (ଗ), (ଚ) , All Worng.
୯ । ଉପରଚିତ୍ର ଦେଖ୍ ଚାରିଧାଡ଼ିର ଏକ କବିତା ଲେଖ ।
ଫୁଲରେ ବସି ପରଜାପତି ଦିଶଇ କେଡ଼େ ଶୋଭା ଡେଣା ହଲାଇ ସୁରଙ୍ଗ ହୋଇ କରଇ ମନ ଲୋଭା ।
ଜାଣ କି ଭାଇ ତରକା ସେହି ଦିଅଇ ନାହିଁ ଧରା ତା’ପରି ଆଉ ସୁନ୍ଦର କେହି ଜଗତେ ଅଛି ପରା !
ପରୀକ୍ଷା ଉପଯୋଗୀ ଅତିରିକ୍ତ ପ୍ରଶ୍ନୋତ୍ତର
୧ । ଆସ ଉତ୍ତର ଲେଖୁବା ।
(କ) କେଉଁ ଗଛକୁ କବି ଝଙ୍କାଳିଆ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି ?
ଉ : ବରଗଛକୁ କବି ଝଙ୍କାଳିଆ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି ।
(ଖ) ମାଟି ଚଉରାରେ କିଏ ଶୋଭା ପାଉଥାଏ ?
ଉ : ମାଟି ଚଉରାରେ ତୁଳସୀ ଗଛ ଶୋଭା ପାଉଥାଏ ।
(ଗ) ଏଡ଼େ ବଡ଼ ଜୀବ ବୋଲି କବି କାହାକୁ କହିଛନ୍ତି ?
ଉ : ହାତୀକୁ ଏଡ଼େ ବଡ଼ ଜୀବ ବୋଲି କବି କହିଛନ୍ତି ।
(ଘ) ଫୁଲ ପାଖରେ କିଏ ଗୁଣୁଗୁଣୁ ଗୀତ ଗାଏ ?
ଉ : ଫୁଲ ପାଖରେ ମହୁମାଛି ଗୁଣୁଗୁଣୁ ଗୀତ ଗାଏ ।
() ସଞ୍ଜରେ ଫୁଟି କେଉଁ ଫୁଲ ସକାଳକୁ ଝରିପଡ଼େ ?
ଉ : ଗଙ୍ଗଶିଉଳି ଫୁଲ ସଞ୍ଜରେ ଫୁଟି ସକାଳକୁ ଝରିପଡ଼େ ।
୨ । ତଳେ ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦ ଗୁଡ଼ିକର ସମାନ ଅର୍ଥ ବୁଝାଉଥବା ଦୁଇଟି ଲେଖାଏଁ ଶବ୍ଦ ଲେଖ ।
ଛୋଟ– କ୍ଷୁଦ୍ର, ସାନ
ଗଛ— ବୃକ୍ଷ, ପାଦପ
ଦିଅଁ— ଦେବତା, ଠାକୁର
ହାତୀ– ଗଜ, କରୀ
ଫୁଲ— ପୁଷ୍ପ, ସୁମନ
୩ । ତଳେ ଥିବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ଭିନ୍ନ ଅର୍ଥ ଲେଖ ।
ନିତି— ପ୍ରତିଦିନ
ନୀତି— ନିୟମ
ଜୀବ— ପ୍ରାଣୀ
ଯିବ— ଗମନ କରିବ
ଗାଇ— ଗୀତ ଗାଇବା,
ଗାଈ— ପଶୁ, ଗାଭୀ
ଗାୟନ କରିବା
ଦୀପ– ଆଲୋକ ଜଳିବା ଦୀପ ଦ୍ବୀପ– ହାତୀ
ଯିଏ– ଯେଉଁ ଲୋକ
ଜୀଏଁ– ବଞ୍ଚେ ।
୪ । ନିମ୍ନରେ ଥିବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ବିପରୀତ ଶବ୍ଦ ଲେଖ ।
ଛୋଟ – ବଡ଼
ବନ୍ଧୁ— ଶତ୍ରୁ
ମଧୁର— ତିକ୍ତ
ଆଦର– ଅନାଦର
ସଞ୍ଜ– ସକାଳ
ସୁବିଶାଳ— କ୍ଷୁଦ୍ର
୫ । କେଉଁ କାର୍ଯ୍ୟଦ୍ବାରା ମଣିଷ ଧନ୍ୟ ହୁଏ । ସେହି କଥା ଥିବା ପଦଟି ଲେଖ ।
ଉ : ‘‘ ପରହିତେ ଯିଏ ଜୀବନଟା ଦିଏ
ଜଗତରେ ଧନ୍ୟ ସେଇ ।’’
No comments:
Post a Comment