web page for every book School , College , Engineering .

Saturday, November 9, 2024

Bhala Ki Karini Muhi Question Answer | Mehersir.in

Meher Sir Class 4 Chapter 10 Bhala Ki Karini Muhi Question Answer // ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ ସାହିତ୍ୟ କଳିକା Bhala ki karini muhin ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ ? | class 4 odia chapter 10 bhala ki karini muhin question answer  | Class 4 Odia chapter 10 bhala ki karini muhin | Bhala ki karini muhin | ଭଲକି କରିନି ମୁହିଁ | class 4 odia chapter 10 sahitya kalika | Class 4 Chapter 10 Vala Ki Karini Muhin ? (ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ ?) (ପଦ୍ୟ) Question Answer. 


Class 4 Chapter 10 Bhala Ki Karini Muhi Question Answer ( ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ  ) | Rajbooks.in

Bhala Ki Karini Muhi Question Answer ( ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ  )


ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଅଭ୍ୟାସ ପ୍ରଶ୍ନୋତ୍ତର

ଆସ କଥାବାର୍ତ୍ତା ହେବା ।


(କ) ପିଲାଟି କାହାର ଡାକରେ ସକାଳୁ ଉଠିପଡ଼ିଲା ? 

ଉ : ପିଲାଟି ଶୁଆଶାରୀଙ୍କ ଡାକରେ ସକାଳୁ ଉଠିପଡ଼ିଲା । 


(ଖ) ଶୁଆଶାରୀ ପିଞ୍ଜରାରୁ ବାହାରି କେଉଁଆଡ଼େ ଚାଲିଗଲେ ? 

ଉ :  ଶୁଆଶାରୀ ପିଞ୍ଜରାରୁ ବାହାରି ଗହନ ବନକୁ ଚାଲିଗଲେ ।


 (ଗ) ପିଲାଟି ସଡ଼କ ଦାଢ଼ରେ କାହାକୁ  ଦେଖିଲା ?

ଉ : ପିଲାଟି ସଡ଼କ ଦାଢ଼ରେ ଚମ ଧୁଡ଼ୁଧୁଡ଼ୁ ଫୁଙ୍ଗୁଳା ଦେହରେ ଥବା ବୁଢ଼ାଟିକୁ ଦେଖିଲା 


(ଘ) ନିଜର ଲାଲ୍ ଶାଲକୁ ନେଇ ପିଲାଟି କ’ଣ କଲା ?

ଉ : ନିଜର ଲାଲ୍ ଶାଲ୍‌କୁ ନେଇ ପିଲାଟି ଫୁଙ୍ଗୁଳା ବୁଢ଼ାଟିର ଦେହରେ ଘୋଡ଼ାଇଦେଲା ।


୨ । ସରଳ ଭାଷାରେ ବୁଝାଇ ଲେଖିବା 

‘‘ତୋ ପଣତ ପରା ଶୀତ-ବାରଣୀ ମୋ

ଶାଲ କି ହେବ ତା’ ସରି ?””


ଉ : ତୋ ପଣତ......----------------- ସରି ?””

ଉକ୍ତ ପଦ୍ୟାଶଟି ଆମ ପଠିତ ସାହିତ୍ୟ କଳିକା ପୁସ୍ତକର ‘ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ ?’ କବିତାରୁ ଅଣାଯାଇଛି । ଏହି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ  ଲେଖକ କୃଷ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର କର ପିଲାଟି ପାଇଁ ତା’ ମାଆର ପଣତକାନି କିଭଳି ଶୀତ-ବାରଣୀ ତାହା ଉଲ୍ଲେଖ କରିଛନ୍ତି ।ପିଲାଟି ସରଳ ମନରେ ମହତ କାମ କରିଛି । ସେ ବାଟ କଡ଼ରେ ଗୋଟିଏ ବୁଢ଼ା ମଣିଷକୁ ଦେଖୁଛି । ବୁଢ଼ାଟିର ଚମ ଧୁଡ଼ୁଧୁଡୁ, ଦିହ ଥୁରୁଥୁରୁ ବାଳ ଫୁରୁଫୁରୁ ଏବଂ ଦେହଟି ଫୁଙ୍ଗୁଳା । ପିଲାଟି ତା’ ପ୍ରତି ଦୟା ପାଇ ନିଜର ଲାଲ୍ ଶାଲ୍‌କୁ ତା’ ଦେହରେ ଘୋଡ଼ାଇ ଦେଇଛି । ଏହିଭଳି କାମ କରି ସେ ତା’ ବୋଉ ଆଗରେ କହିଛି ଯେ ତା’ ବୋଉର ପଣତ ଶୀତବାରଣୀ ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଶାଲ୍‌ର କ’ଣ କାମ ଅଛି ? ସେ ଶାଲ୍ କ’ଣ ତା’ ବୋଉର ପଣତ କାନି ସହିତ ସମାନ ହୋଇପାରିବ ?

ପ୍ରସଙ୍ଗଟି ଶିକ୍ଷଣୀୟ ।


୩ । ଆସ ଉତ୍ତର ଲେଖିବା 

(କ) ଶୁଆଶାରୀ ଦୁହେଁ ଆନନ୍ଦରେ ଉଡ଼ିଗଲେ କାହିଁକି ?

ଉ : ପଞ୍ଜୁରୀରୁ ମୁକୁଳିଯିବାରୁ ଶୁଆଶାରୀ ଦୁହେଁ ଆନନ୍ଦରେ ଉଡ଼ିଗଲେ ।


(ଖ) ପିଲାଟି ନିଜର ଶାଲ୍ଟିଟିକୁ ବୁଢ଼ାକୁ ଦେଲା କାହିଁକି ?

ଉ : ବୁଢ଼ାଟିର ଦେହ ଫୁଙ୍ଗୁଳା ଥିବାରୁ ଏବଂ ସେ ଶୀତ ହେମାଳରେ ଥରୁଥିବାରୁ ପିଲାଟି ନିଜର ଶାଲ୍‌କୁ ବୁଢ଼ାକୁ ଦେଲା । 


(ଗ) ବଣ ଶୁଆଶାରୀ ଉଡ଼ିଯିବା ପରେ ସାଥୀ ମେଳରେ କ’ଣ କରୁଥିବେ ?

ଉ : ବଣ ଶୁଆଶାରୀ ଉଡ଼ିଯିବା ପରେ ସାଥୀ ମେଳରେ ଗଛ ଡାଳରେ ମନ ଉଲାସିଆ ତାନରେ ଗାଉଥ‌ିବେ ।


(ଘ) ଶାଲ୍ଟି ପାଇ ବୁଢ଼ାଟିର ଅବସ୍ଥାରେ କି ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇଥବ ?

ଉ : ଶାଲ୍ଟି ପାଇ ବୁଢ଼ାଟି ଶୀତ ହେମାଳରୁ ତରିଯାଇଥୁବ ତେଣୁ ତା’ର ସେ ବର୍ଷଟିର କଷ୍ଟର ଅବସ୍ଥାରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇଥବ । 


(‍) ପିଲାଟି କେଉଁ ଦୁଇଟି ଭଲ କାମ କରିଥିଲା ?

ଉ : ପିଲାଟି ପିଞ୍ଜରାରୁ ଶୁଆଶାରୀଙ୍କୁ ଉଡ଼ାଇଦେବା ଏବଂ ବୁଢ଼ା ଲୋକଟିକୁ ଶାଲ୍ଟି ଦେଇଦେବା ଇତ୍ୟାଦି ଦୁଇଟି ଭଲ କାମ କରିଥିଲା 


୪ । ବୃତ୍ତ ଭିତରେ କେତେଗୁଡ଼ିଏ ଶବ୍ଦ ଏକାଠି ରଖାଯାଇଛି । କାହା ସହିତ କିଏ ମିଶିବ, ତାକୁ ଏକାଠି ଯୋଡ଼ି ଲେଖିବା  

ଯେମିତି— ଫୁଙ୍ଗୁଳା ବୁଢ଼ା

'ବାଳୁତ, ପୋଷା, ସଡ଼କ,

ଫୁଙ୍ଗୁଳା, ବାଘୁଆ, ହାବୁକା,

ନିଆଶୀ, ମନ, ଜାଡ଼େ, ମାଡ଼,

ସୂରୁଯ, ଗହନ, ବୁଢ଼ା,

ଦାଢ଼େ, ଶୁଆଶାରୀ

ଉ : ବାଳୁତ ସୂରୁଯ, ପୋଷା ଶୁଆଶାରୀ, ସଡ଼କ ଦାଢ଼େ, ଫୁଙ୍ଗୁଳା ବୁଢ଼ା, ବାଘୁଆ ଜାଡ଼େ, ହାବୁକା ମାଡ଼, ନିଆଶୀ ମନ ।


୬ । ‘ଶୁଣିଲା’ରୁ ଯେପରି ‘ଶୁଣି’ ହେଉଛି, ସେହିପରି ନିମ୍ନ ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ରୂପ କ’ଣ ହେବ ଲେଖିବା 

ହେଲା– ହୋଇ, କାଢ଼ିଲା– କାଢ଼ି, ଦେଲା– ଦେଇ, ଉଡ଼ିଲା– ଉଡ଼ି, ତରିଲା- ତରି, ପାଇଲା- ପାଇ ।


୭ । ଏହି ପାଠରେ ‘‘ଧୁଡୁଧୁଡ଼ୁ”” ପରି ଆଉ କେତୋଟି ଶବ୍ଦ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି । ତାକୁ ବାଛି ତଳ କୋଠରିରେ ଲେଖୁବା ।

ଢ : ଧଡ଼ପଡ଼, ଉଡ଼ିଉଡ଼ି, ଥୁରୁଥୁରୁ, ଫୁରୁଫୁରୁ ।


୮ । ‘ହସ’ର ବିପରୀତ ଶବ୍ଦ ‘କାନ୍ଦ’ । ସେହିପରି ନିମ୍ନଲିଖତ ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ବିପରୀତ ଶବ୍ଦକୁ ଲେଖିବା 

ଉ : ସୁଖ ଦୁଃଖ, ଭଲ- ମନ୍ଦ, ଆପଣା– ପର, ବାଳୁତ– ବୁଦ୍ଧ ।


୯ । ‘ସୂରୁଯ’ର ଗଦ୍ୟ ରୂପଟି ‘ସୂର୍ଯ୍ୟ’ ଅଟେ । ସେହିପରି ନିମ୍ନଲିଖୁତ ଶବ୍ଦମାନଙ୍କର ଗଦ୍ୟ ରୂପକୁ ପାଖ କୋଠରିରେ ଲେଖିବା 

ଉ : ବରତିବ– ବର୍ଷିବ, ମରମ– ମର୍ମ, ଜନମ– ଜନ୍ମ, କରମ– କର୍ମ ।

୧୦ । କବିତାର କିଛି ଅଂଶ ଛାଡ଼ି ଦିଆଯାଇଛି । ଆସ ସେହି ଅଂଶତକ ମନେ ପକାଇ ଲେଖିବା 

(କ)

(ଖ) ପିଞ୍ଜରାରୁ କାଢ଼ି ...............

ଦେଲି ଯେବେ ଛାଡ଼ି

.ବଣେ ଗଲେ ଉଡ଼ି ।

ଇ : (କ) ବଣ ଶୁଆଶାରୀ ବଣେ ଗଲେ ଉଡ଼ି ।

I

(ଖ) ପିଞ୍ଜରାରୁ କାଢ଼ି

(ଗ) ନିଆଶୀ ମନରେ ........ ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ ?

ଡେଣା ଝାଡ଼ି କେଡ଼େ ସୁଖେ ।

(ଗ) ନିଆଶୀ ମନରେ

ସୁଖ ଟିକେ ଦେଇ

ଭଲ କି କରିନି ମୁହିଁ ?


୧୧ । ଯେଉଁଗୁଡ଼ିକ ଭଲକାମ ତାକୁ ବାଛି ତଳ କୋଠରିରେ ଲେଖିବା 

ଖେଳାବୁଲାରେ ସମୟ କଟାଇବା, ନିସାହା ବୁଢ଼ାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା, ପିଞ୍ଜରାରେ ଶୁଆଶାରୀଙ୍କୁ ରଖୁବା, ଅନ୍ଧକୁ ବାଟ କଢ଼ାଇବା,

ସୂର୍ଯ୍ୟୋଦୟ ପୂର୍ବରୁ ଶେଯରୁ ଉଠିବା ।

ଉ : ନିସାହା ବୁଢ଼ାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା,

ଅନ୍ଧକୁ ବାଟ କଢ଼ାଇବା,

ସୂର୍ଯ୍ୟୋଦୟ ପୂର୍ବରୁ ଶେଯରୁ ଉଠିବା ।


ପରୀକ୍ଷା ଉପଯୋଗୀ ଅତିରିକ୍ତ ପ୍ରଶ୍ନୋତ୍ତର


୧ । ଆସ ଉତ୍ତର ଲେଖିବା 

(କ) ପିଲାଟି କେତେବେଳେ ଶେଯରୁ ଉଠିଲା ? 

ଉ : ବାଳୁତ ସୂରୁଯ ନ ଉଠୁଣୁ ପିଲାଟି ଶେଯରୁ ଉଠିଲା ।


 (ଖ) ପିଲାଟି କେଉଁମାନଙ୍କୁ ପଞ୍ଜୁରୀରୁ ଛାଡ଼ିଦେଲା ? 

ଉ : ପିଲାଟି ପୋଷା ଶୁଆଶାରୀଙ୍କୁ ପଞ୍ଜୁରୀରୁ ଛାଡ଼ିଦେଲା । 


(ଗ) ବୁଢ଼ାଟି କାହିଁକି ଥରୁଥିଲା ?

ଉ : ବୁଢ଼ାଟି ମାଘର ବାଘୁଆ ଜାଡ଼ରେ ଥରୁଥିଲା । 


(ଘ) ବୁଢ଼ାଟିର ଚମ କିପରି ଦେଖାଯାଉଥିଲା ? 

ଉ : ବୁଢ଼ାଟିର ଚମ ଧୁଡୁଧୁଡ଼ୁ ଦେଖାଯାଉଥିଲା । 


(‍) କେଉଁମାନେ ଜନମ ଥାନକୁ ଗଲେ ?

ଉ : ଶୁଆଶାରୀମାନେ ଜନମ ଥାନକୁ ଗଲେ ।


୨ । ତଳେଥୁବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ସମାନ ଅର୍ଥ ବୁଝାଉଥବା ଦୁଇଟି ଲେଖାଏଁ ଶବ୍ଦ ଲେଖିବା  ଆସ ।

ସୂରୁଯ – ଭାନୁ, ଦିନମଣି

ବନ – ଅରଣ୍ୟ, ଜଙ୍ଗଲ

ବାଆ – ପବନ, ପ୍ରଭଞ୍ଜନ ବୁକୁ – ଛାତି, ହିଆ


୩ । ଦିଆଯାଇଥିବା ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକୁ ନେଇ ବାକ୍ୟ ଗଢ଼ିବା ଆସ । 


ଧଡ଼ପଡ଼— ପିଲାଟି ଗୁରୁଙ୍କୁ ଦେଖୁ ଧଡ଼ପଡ଼ ହୋଇ ଠିଆ ହୋଇଗଲା ।

ଝାଡ଼ି- ପକ୍ଷୀମାନେ ଡେଣା ଝାଡ଼ି ଆକାଶରେ ଉଡ଼ିଗଲେ ।

 ଗହନ– ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ଗହନ ବନରେ ଗୋରୁ ଚରାଉଥିଲେ ।

 ଫୁରୁଫୁରୁ– ବୁଢ଼ାଟିର ମୁଣ୍ଡବାଳ ଫୁରୁଫରୁ ଉଡ଼ୁଥିଲା । 

ନିସାହା— ନିସାହା ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଦୟା କରିବା ଉଚିତ ।


୪। ‘ହସ’ରୁ ଯେପରି ‘ହସିବା’ ହୁଏ, ସେହିପରି ତଳ ଶବ୍ଦଗୁଡ଼ିକର ନୂଆ ରୂପ କ’ଣ ହେବ ତା’ ପାଖରେ ଲେଖିବା 

ଡାକ – ଡାକିବା

ଛାଡ଼— ଛାଡ଼ିବା

କହ— କହିବା ବରତିବ– ବରତିବା

ଯିବ— ଯିବା

୫ । ବନାନ ଠିକ୍ ଥିବା ଶବ୍ଦଟିକୁ ତଳ କୋଠରିରେ ଲେଖିବା 

 ସୂରୂପ, ଆଯ, ଶୁଆ, ପୋଷା, ଶାରି, ଷଡ଼କ, ଜାଢ଼େ, ନିସାହା, ଯନମ, ନିଆଶୀ ।

: ଶୁଆ, ପୋଷା, ଜାଡ଼େ, ନିସାହା, ନିଆଶୀ ।

No comments:

Post a Comment

Comments